Kampainis

Kampainis, kaip ir skriestuvas, simboliškai reikšmingas instrumentas, pavaizduotas, be kita ko, ir Dūrerio vario raižinyje „Melancholija“, taip pat laikomas apaštalo Tomo (statybininkų globėjo) atributu. Dar ir šiandien masonų simbolikoje jam teikiama ypatinga reikšmė, pirmiausia dėl asociacijų su tiesumu, teisėtumu, teisingumu. „Kėdės meistras“ nešioja šį ženklą ant krūtinės — kaip valdžios ir pareigų simbolį. Kitais atvejais status kampainis kartu su svambalu ir gulsčiuku naudojamas kaip emblema (tai vadinamosios „trys brangenybės“, metaforiškai reiškiančios ložės magistrą ir du prižiūrėtojus; nekintančios brangenybės yra natūralus, neapdirbtas akmuo, t.y. mokinys, tašytas akmuo — pameistrys, o braižomoji lenta - meistras). Kampainis, kurio trumpojo ir ilgojo kampų proporcijos sudaro 3:4, asocijuojasi su Pitagoro mokymu, nes juo galima nubraižyti trikampį, kurio šoninių proporcijos sudaro 3:4:5. Pasak J. Baurnjöplio į (1973), „kampainis rodo Dievo bei artimo meilę, kurią jis (meistras) turi spinduliuoti, kad kiekvienas, net ir pirmą kartą į šventyklą įžengęs brolis suvoktų - šis visus dėsnius atspindintis papuošalas primena būtinybę tobulinti visas žmogiškas dorybes“. — Senovės Kinijoje kampainis taip pat buvo svarbus simbolis. Rankose jį laiko mitinis mokslininkas Fu hsi, sukūręs I Dzing — „Permainų knygą“. Jis vaizduojamas kaip žmogus, kurio apatinė dalis — gyvatės liemuo, o rankose laiko kampainį. Tai simbolizuoja kūrybiškumą ir kartu gydomąsias magijos galias.

Raktažodžiai:

Simbolių reikšmės
0 komentarai(-ų).
Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Maksimalus ilgis: 70 simbolių